Min elvisp pallade inte trycket

Idag var det en ledig dag och jag ville hitta på någontng att göra. Eftersom jag velat baka bagels ett tag nu så tänkte jag göra det idag. Man måste bearbeta degen rätt mycket, det gjorde jag med min elvisp som även har sånna där vispar man kan ha till deg. Jag skulle bearbeta degen i åtta minuter. Efter ett tag började det lukta lite om elvispen, det har det gjort lite förut när man använder den. Eftersom den alltid gjort så brydde jag mig inte så mycket. Elvispen fick arbeta rätt mycket eftersom det är en rätt seg deg. När det började närma sig de åtta minuterna började det lukta lite mer. Precis när jag skulle stänga av elvispen så small det till och det började ryka! Det började inte brinna som tur var men det rök ett bra tag. Jag slängde ut den utanför dörren så att jag skulle slippa lukten. Så nu antar jag att den är helt kaputt. Trist.

Men som tur var så var jag precis färdig så jag får mina bagels i alla fall! Ska bli gott med rostade bagels med creme cheese. Sesam bagels åt jag alltid i USA, toasted with creme cheese. Jag kan inte förstå varför sånna där riktiga bagels inte säljs i Sverige. Såå goda.

Kommentarer
Postat av: Mie*

Låter jättegott, nu blir jag hungrig...
Tack för titten o välkommen in till mig!

2006-08-24 @ 17:34:20
URL: http://teobok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0