"525 600 minutes. How do you measure a year in the life?"

Har precis tittat på filmverisionen av musikalen RENT. Vad jag älskar den musikalen, musiken är så bra. Första gången jag såg musikalen var på Broadway i New York. Såklart är det speciellt när man ser den live men den fugerar även jättebra på film. En del kanske tycker att musikaler är jobbiga när det är mycket sång, i RENT sjunger de verkligen hela tiden. Men jag tycker inte att det känns på det sättet, man blir så berörd av musiken att man inte tänker på att alla sjunger sina berättelser. Alla borde se filmen även ni som redan sett musikalen för då kan ni njuta igen.

Utdrag ur min favoritlåt i RENT:

Seasons of love
Five hundrend twenty five thousand six hundred minutes
Five hundrend twenty five thousand moments so dear
Five hundrend twenty five thousand six hundred minutes
How do you measure, measure a year

In daylights, in sunsets, in midnights, in cups of coffee,
In inches, in miles in laughter in strife,

In Five hundrend twenty five thousand six hundred minutes
How do you measure a year in the life

How about Love
Measure in love
Seasons of love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0