Resa till Vietnam bokad!

Nu har vi äntligen bokat en weekendresa till Vietnam! Vi åker 26 januari och kommer hem 29, så det blir tre nätter i Ho Chi Minh City (Saigon). Vi var på väg att boka i måndags, precis när vi skulle betala kom vi på att glömt tänka på visum. Vi kollade upp det och det visade sig att Skandinaviska länder inte behöver visum! Först läste jag att alla nationaliteter behöver visum, förutom några få undantag. På nästa hemsida läser jag att ASEAN länder, Korea och Japan inte behöver visum, och Skandinavien(!). Av alla andra länder i världen är det Norge, Sverige, Finland och Danmark som inte behöver visum. Skönt för oss, mindre för de tre tyska tjejerna som ska med (Antonia, Mareen, Anne). De behöver betala S$70 (ca 350 kr).

Men de bestämde att åka i alla fall, fastän det blir lite dyrare. Nu får jag åka till Vietnam som är ett av de länder som jag vill besöka. Nu står Kambodja och Thailand kvar på listan. Får se om det blir under lovet i februari, men har ingen att resa med än så länge. Får se om jag hittar någon annars får jag åka iväg själv.

Så glad att resan är bokad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0