11-23 = lång och tråkig dag på jobbet

Så sitter man här på jobbet och är lite ful som sitter och bloggar. Jobbar i baren på ett hotell, eftersom jag jobbar med mamma så kan jag sitta här utan större skuldkänslor. Dessutom är det så lugnt att man inte behöver vara två i baren. Börjar bli lite trött i kroppen nu eftersom jag varit här sedan kl 11 i morse. Såklart var det valfritt att jobba ett sånt här långt pass, det blir ett till i morgon. Eftersom jag behöver pengarna så står man ut.

Det tråkiga är bara när det är så här lugnt, knappt några gäster alls. Då blir det bara att man sitter och läser alla tidningar som finns här istället. Så där lite i smyg eftersom man försöker få gästerna att tro att man jobbar och inte sitter och slappar. Dessutom ser det ju inte speciellt snyggt ut heller. Men vad göra när det inte finns något att göra och friidrotten har slutat sändas på tv?

Måste hylla Christian Olsson lite också. Han tog såklart det där EM-guldet, med en stor marginal. Han vann med 46 cm, det är helt sanslöst att ingen annan kan slå honom. Nu får vi hoppas att han tränar och står i så att han kan ge sig på världsrekordet och börja hoppa över 18 meter, för det gör han ju inte ofta (har han gjort det?). Edwards rekord ligger ju på 18,29, det är en bit till den gränsen. Någon gång ska det väl hända.

Nehe, ska man fortsätta och jobba lite snart kanske. Stå i baren och se lite upptagen ut och verka ha många saker för sig. Som att dricka ett glas Loka och läsa tidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0