Lugn dag

Jag lyckades få mitt Student Pass utan några problem, blev inte flera timmar i kö. Jag fick komma fram efter ca 20 minuter och sedan komma tillbaka efter tre timmar för att hämta ut det. Sock Chiu (min buddy) hjälpte mig med allt där och medan vi väntade på att hämta ut mitt Student Pass så gick vi runt lite i stan. Åt lite lunch och strosade runt i Chinatown. Vi tog även en tur runt på skolan, men det är väldigt lugnt där nu eftersom det är lov. Fick träffa de som jobbar med att ta hand om utbytesstudenterna på skolan också.

Nu sitter jag här på mitt hostel med min laptop. Och ingen är online på MSN men klockan är ju bara halv ett på dagen hemma. Får väl se om någon dyker upp. Annars är det rätt lugnt här, har inte kommit några som jag vet ska plugga här än. Det borde vara några här, men har inte sett någon än.

Uppdatering:
Här kommer lite bilder från Sleepy Sam's, vårat hostel. Jag saknar det lite ibland, för det var så mysigt där och så härlig stämning. Det var så skönt att bara kunna slappa och ta det lugnt där. Sitta i soffan utanför och titta på affären mitt emot där en liten asiatisk flicka sprang runt och lekte och hade en ny söt klänning varje dag. Vi får nog ta och åka tillbaka dit. Området är jättemysigt, Arab quarters. Med den härliga moskén där en gubbe stod och sjöng flera gånger om dagen. Med början klockan halv sex på morgonen, härligt. Mitt emot fanns ett ställe med marokansk mat som var underbart god. Dit måste vi gå och äta igen. Mannen och kvinnan som jobbade där var dessutom jätte trevliga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0