Brödbakning, ett sätt att komma på andra tankar

Har inte ro till att göra någonting nu. Funderar på att baka bröd så att jag får något att göra och kan rikta tankarna någon annanstans. Har ingen ro att läsa något, eller titta på tv. So what to do? Bake some bread. Det är väl lika bra alternativ som något annat.

Det är så jobbigt när man måste tänka på saker som är så långt bort i tiden. Nu har jag äntligen ringt till hyresvärden för att få klartecken på att jag kan hyra ut i andra hand. Så kommer vi till nästa problem. Jag kommer troligtvis vara borta i två terminer men ska jag hyra ut i ett år eller varje termin för sig. För jag har ju ingen hyra under sommaren och kommer ha en tenta efter mig. Ska jag komma tillbaka och göra den? Ska jag jobba under sommaren? Ska jag jobba i Jkpg eller i Sthlm? Alla dessa beslut, jag är inte bra på att planera för någonting så långt i framtiden.

Samtidigt så kan jag ta ut min examen redan i sommar, men det känns ännu jobbigare. Eller jobbigt är inte rätt ord, jag har bara inte bråttom ut i det "riktiga" arbetslivet. När jag kan ta en till utlandstermin så varför inte utnyttja möjligheten?

Nehej, nu orkar jag inte tänka på det här mer just nu. Varför göra någonting idag som jag kan skjuta upp till imorron?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0