When in Singapore, do as the Singaporeans do

Nu är det snart dags för sängen. Både igår och idag har jag känt mig så trött, riktigt bakistrött fastän vi inte varit ute och festat. Har nog att göra med att vi varit uppe sent länge och inte fått ordentligt med sömn på riktigt länge. Det var varit mycket i skolan och sedan var det ju jätte jobbigt att åka på semester. ;)

Så denna helg bestämde vi oss för att bara ta det lugnt och ha ett par sköna dagar utan plugg och bara kunna njuta av Singapore. Alltså blev det shopping. =) Några söta toppar, en svart cocktailklänning, en vit-brun-randing klänning och lite annat smått och gott. Intressant hur vi har blivit som singaporeanerna, allting handlar om mat och shopping. Vi planerar vår dag runt vad vi vill äta och var. Det är som det ska vara.

Idag blev det en tur till en ny del av staden som vi inte har sett, Joo Chiat/Katong. En riktigt mysig del av staden med en hel del fina, lite äldre byggnader men även mycket modernt. Väldigt mycket mysiga restauranger, vi stannade och tittade på menyn på en restaurang, Aston, och valde att stanna där efter att några besökare där verkligen rekommenderade maten där. Mer västerländsk mat och det blev en väldigt god hamburgare för min del och underbart vitlöksbröd till förrätt, allt för bara 40 kr.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ville bara säga vilken fin blogg du har! Så himla söt och harmonisk på nåt vis.

2007-04-01 @ 17:40:17
URL: http://misstessan.blogg.se
Postat av: Anette

Hahaha, visst går det fort att bli som dom? Har aldrig varit så fokuserad på mat som jag är här - var och när nästa måltid blir :)

Hoppas allting löser sig med din resa hem - själv åker jag till Sverige över påsken, ska bli så otroligt skoj!!!

Kram,
Anette

2007-04-02 @ 04:59:49
URL: http://www.olofsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0