Levande räkor till middag någon?

Ikväll skulle vi äta middag med Benjamin från Singapore som är Annikas buddy från SMU. Så det var jag, Annika, Benjamin och hans kompis Gordon. Middagen blev minst sagts speciell. Ben beställde in lite olika maträtter som man sedan delar på allihopa. Han frågade om vi ville prova live prawns. Han hade inte heller provat det förut, och sa att de inte skulle vara helt levande, tydligen bara lite groggy eller liknande.

Så fel han hade! Servitrisen kommer in med en glasskål med lock (för att de inte ska hoppa ur?!) men fullt levande räkor! Live prawns! Jag hade ju sagt från början att jag inte gillar skaldjur så jag tänkte ju inte äta dem, speciellt inte levande. De andra blev lite mer osäkra när de såg hur de rörde på sig och sprattlade i skålen. Ingen hade ju provat tidigare, så servitrisen fick komma och skala dem (döda dem). Ben och Annika var de enda som tänkte prova på. Annika var modig och skulle prova, men det slutade med ett skrik och att hon slängde räkan på bordet. Tydligen rörde sig räkan i munnen på henne!

För när vi tittade på de skalade (döda!) räkorna med huvudet borta så rörde de sig fortfarande! Det var så äckligt. De sista dödsrycken. Ben var den enda som till slut vågade sig på att smaka. Får hoppas att Annika inte har några mardrömmar i natt. =) Tydligen så mår Bens mage inte speciellt bra nu efteråt heller. Var nog bra att vi stod över. Haha.

Jag lägger upp några foton, men fotona kan ju inte visa någonting. Tyvärr kan jag inte lägga upp videoklippen här. Men så fort jag får igång min hemsida så ska jag lägga upp dem så att ni kan se!


Här sitter vi alla fyra på restaurangen, jag, Gordon, Annika och Benjamin. Sen är de levande räkorna som ligger där på tallriken och sprattlar med stjärten. Nederst är det Gordon, Ben och Annika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0