Chinatown, även i Thailand

En dag blev det en tur till Chinatown. Men innan Chinatown satte jag mig ner för att slappa lite i en park. Skönt att bara vila lite. Mina skor håller på och falla isär lite, de har använts mycket eftersom de är ett par av de få jag kan använda här. Mina fötter klarar inte av vilka skor som helst i det här vädret. I Chinatown var det helt galet. På något sätt lyckades jag hitta till gatan som är mest känd för alla små affärer. Där kan man inte ens gå två i bredd eftersom det kommer mötande människor hela tiden. Men mycket billiga smycken hittade jag där. Massor med armband för 4kr/st och örhängen för 2-15kr/st. Och många blev det.



På hemvägen fanns det såklart en del tempel längs vägen, de finns överallt. Sen har vi Democracy Monument som finns i staden. Sista bilden är det en bild på Thailands kung, bilder på honom finns det verkligen överallt. I Thailand varken pratar eller skriver man något illa om kungafamiljen.

Kommentarer
Postat av: mor

Mycket att se och uppleva. Vilka fina byggnader.
puss & kram

2007-03-05 @ 10:48:52
Postat av: mor

Mycket att se och uppleva. Vilka fina byggnader.
puss & kram

2007-03-05 @ 10:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0