På ett underbart (men exlploaterat) Phi Phi

Så har man hamnat på ett internet café på Ko Phi Phi. De andra sitter och ringer hem och kollar mail så jag kan ju passa på att berätta hur underbart det är här. =) Vi har haft det jättebra så här långt. Kom hit vid tolv tiden på torsdagen och bytte om direkt och gick och la oss på stranden. Dagen efter det blev det en tur till en lite lugnare strand, riktigt bra. Men den bästa stranden såg vi idag med undarbart grönt vatten: Maya Bay, det är stranden i The Beach. Visst, den är inte stor och det är fullt med turister, men fint är det. Hade varit bättre om inte alla turister varit där. =P

Idag blev det alltså en rundtur med båt där bland annat Maya Bay ingick. Snorkling blev det också, först provade jag med simfötter vilket inte gick så bra eftersom jag knappt har provat det förut. Men andra gången körde jag utan simfötterna och då gick det mycket bättre. Riktigt fint är det, alla dessa färgglada fiskar. En underbar dag, från klockan elva till klockan fem ute på tur med en båt, vilket kostade mindre än 100 kr per person.

Visst är Phi Phi underbart, men man känner verkligen hur exploaterat det är. När man ligger på stranden och det enda språket man hör är svenska, känns det rätt konstigt. Det är helt sjukt hur mycket svenskar det är här.


Sen är det ju en upplevelse att resa med tre killar istället för ett gäng tjejer. Men det har fungerat bara bra hittills, faktiskt mycket bättre på att prata engelska än de tyska tjejerna är när det är en svensk med i gänget. De vill helst bara ligga på stranden, men idag lyckades jag med att få iväg dem på båtturen som de såklart tyckte var jättebra.

Börjar få en snygg solbrun färg nu. Äntligen. =)


Kommentarer
Postat av: mor

Lite avundsjuk på snorkling och fina fiskar.Värme har vi hemma!
Ha en trevlig ledighet.
Puss & kram.

2007-03-25 @ 15:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0