Läkarbesök och shoppingtur i Sthlm

Så har jag varit hemma i Sthlm en natt. Åkte hem måndag kväll för läkarbesöket på tisdag förmiddag. Jag fick vänta en halvtimma för att få komma in på ett återbesök som inte varade mer än fem minuter. 260 kronor för ett besök hos läkaren. Bara för att han skulle få se att allting såg bra ut. Kan ju inte direkt påstå att det var värt pengarna. Hela resan gick ju på närmare 1000 kr med resan inräknat.

Som jag sa till min läkare, så hoppas jag att jag slipper se honom igen. Nu ska det väl vara nog med problemen. Tycker att jag har haft tillräckligt med otur.

Jag bokade hemresan så att jag hann med en liten shoppingtur i Sthlm. Dessutom fick jag äta min favorit på Sandy's, curry-kyckling baguette. Mums. Såklart hann jag även med en liten tur till Lagerhaus, en av mina favoritaffärer.

Jag var inne på Debenhams och såg ett par jättefina stövlar som jag jätte gärna ville ha. Jag var väldigt nära att köpa dem, men eftersom jag inte har så mycket pengar och de kostade 600 kr så tänkte jag fundera en liten stund. På tillbaka vägen kunde jag köpa dem, men när jag går en liten bit och slinker in i nästa skoaffär så hittar jag exakt likadana skor för halva priset. Då behövde jag inte fundera så länge, dessutom kunde jag ju köpa några extra saker nu eftersom skorna inte var så dyra. : )


Kommentarer
Postat av: Maria

Åhh jag älskar också Lagerhaus! Sörjer så att de inte finns i Jönköping... Som tur är finns det en hel del trevliga affärer i Maastricht att underhålla mig med tills jag kommer till Malmö/Köpenhamn igen.

Och skorna lät ju som värsta perfekta fyndet! Vilken tur!!

2006-08-30 @ 10:38:48
URL: http://nyttnamn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0