Studier eller praktik?

Igår satt jag nästan hela kvällen och läste reseberättelser från personer som har varit på olika platser i Europa och studerat. Innan 21 december är det dags att göra valet var jag vill spendera min hösttermin 2007. Alltid så svårt, man måste verkligen leta inom sig vad man vill i framtiden. Har inte kollat alla skolor än, men just nu lutar det faktiskt mellan Köpenhamn och Helsingfors. För ett år sedan trodde jag nog inte att jag funderade på de städerna. Trodde jag skulle vilja ha ännu ett stort äventyr efter Singapore. Den här gången är nog fokus på skolan och framtiden. I Finland har jag varit varje sommar, varför vill jag åka dit? För att skolan verkar bra och att jag vill lära mig finskan bättre. Jag vill kunna finska bättre, så att jag kan kommunicera bättre med mina släktingar framförallt. Men Köpenhamn som stad lockar mer. Får läsa och fundera lite till.

Känns samtidigt konstigt att behöva leta upp ett ställe att studera på. Eftersom jag funderar på att söka en praktikplats någonstan istället för studier hösten 2007. Samtidigt vill jag ha en backup, om jag inte får någon praktikplats vill jag studera någonstans. Men praktik kan jag börja söka först under våren då man vet vad som finns att söka. Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0