Lycka!

Jag mailade och frågade en av våra uppsatshandledare om vi verkligen måste ha med en ekonometrisk analys i vår uppsats. Ända från början har man fått höra att det ska finnas med. Men många uppsatser vi läst har inte haft med detta.

Svaret jag fick var att vi inte behövde det. Underbart! Men sedan sa han även att eftersom vi har läst Econometrics, så är det lättare att ha med en ekonometri analys istället för en med bara vanliga grafer. Lättare?! Så bara för att man lyckades få VG (t.o.m. A...) i båda statistik kurserna ska det vara lättare? Bara för att jag fick VG i kurserna betyder det ju inte att jag kan någonting. (Hmm, det där lät ju inte så bra...)

Min uppfattning är att det är mycket enklare att göra en "vanlig" analys med vanliga grafer istället för en regression analys. Dessutom tar det mindre tid att göra, vilket bara är en fördel för vi vill ju hinna så mycket som möjligt innan jag åker. Dessutom kan vi ju bara få G på uppsatsen eftersom vi inte kan presentera inom fem månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0