Vilka galningar

Har precis varit och sett Borat. Var länge sedan jag skrattade så mycket. För det första kan jag inte förstå att filmen är barntillåten. Inte för att jag är pryd eller något men en scen i filmen blir bara lite för mycket. I början kan man inte låta bli att skratta men sen känns det som om det går lite överstyr.

Annars så var det riktigt kul. Men filmen skapar absolut inte en dålig bild av Kazakstan, snarare är det USA som hamnar i dålig dager. T ex när han ska sjunga nationalsången på en rodeoföreställning, när han hamnar hos en pingstförsamling (fast där smälter Borat in...) eller när han är bland några studenter i en husbil. Jag hoppas att de alla kan skratta åt det, men troligt är att de inte kan.

Men vi får i alla fall skratta åt dem i 1 h och 23 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0