I feel so bad...

...och det är inte för att jag var på Kåren igår. Utan för att jag har en tenta på lördag om en vecka och har inte ens läst alla kapitel än. Igår läste jag kanske ett halvt kapitel kanske t.o.m. ett helt. Men idag gjorde jag ännu mindre. Idag läste jag bara i en bok som jag lånade från K. Jag får skylla på henne.

Dessutom har vi inte ens lyckats komma igång med c-uppsaten än... Börjar kännas rätt jobbigt.
Jag har nio veckor kvar innan jag åker och mycket att göra.
  • Skriva en 10 poängs (10 veckor) uppsats
  • Göra en tenta i c-kursen
  • Skriva en uppsats på 10-15 sidor i c-kursen
  • Hemtenta i en företagsekonomi kurs
  • Två arbeten i företagsekonomi
  • Presentera uppsatsen, ev opponera på en annan
  • Fixa allt inför studierna i Singapore
  • Tömma min lägenhet på personliga saker
  • Packa för resan
Grovt räknat blir detta 15 veckors arbete. Detta ska vi försöka få in på nio veckor... Räknar man bort uppsatsen är det arbete för fem veckor. Dessutom måste vi vara färdiga med uppsatsen en vecka innan den presenteras. Vilket innebär att vi måste skriva uppsatsen på tre veckor.

Piece of cake! Vi har ju helgerna också, de är inte inräknade. Så vi har gott om tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0