Nu känner jag mig lite duktig

Nu har jag äntligen lyckats ringa de där samtalen och skickat iväg de där mailen som jag har tänkt göra så länge. Så då kan jag stryka flera saker från min att-göra-lista. Jag har ringt till CSN, Telia, avslutat några medlemskap, Infektionskliniken om vaccinationer.

Blev lite förvånad när jag ringde till CSN eftersom jag förväntade mig lång kö när den automatiska rösten sa: Just nu är det många som ringer. Men sen fortsätter den att säga att jag kommer behöva vänta i 2(!) minuter och att det är 1(!) person före. Annars brukar det vara minst 10 minuter att vänta. Sen var det till och med en trevlig man jag fick prata med. Han avslutade samtalet med att han faktiskt var lite avundsjuk på mig som skulle till Singapore.

När jag ringde om vaccination fick jag höra att det var väldigt ont om tider nu framöver och att jag nog skulle ha varit ute i godare tid. Men kvinnan jag pratade med var snäll och lyckades klämma in mig på onsdag nästa vecka.

Tänka sig, alla telefonsamtal idag (tom till CSN och Telia) gick riktigt bra och alla var dessutom trevliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0