It's almost too easy

Nu är klockan kvart över åtta och det är nog dags att lämna biblioteket för idag och åka hem. Måste få ordentligt med sömn inatt också känner jag. Idag har jag i alla fall lyckats plugga mer än igår, vilket i och för sig inte säger mycket eftersom jag inte gjorde någonting igår. Det blev plugg inför tentan i Globalization of World Politics idag, men tänker inte lägga ner så mycket energi på den. Lite intressant hur vår lärare gör allting för att vi ska kunna klara kursen och även få högsta betyg om man vill.

Två delar på tentan kommer bestå av att välja ut en av åtta eller sex frågor att svara på. Igår skickade han ut ett mail som beskrev tentan och hur det skulle gå till. Det intressanta är att han med en mening beskriver varje fråga vi kommer få, så det är bara att välja ut en fråga till varje del och plugga på dem två. Sen är det bara att gå till tentan och skriva ner svaret. Behöver alltså inte plugga på allting. Han gör det så lätt för oss. Perfekt, precis vad man som utbytesstudent vill ha. (Sen har jag ju två andra tentor som nog kommer vara riktigt jobbiga så det gör ju inget att jag får mer tid till dem...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0