Hemmastadda i trafikkaoset

På lördagsmorgon var det äntligen dags att prova på att åka moped. Vi ville inte hyra själva så vi tog mopedtaxi. Trafiken är helt galen och det var jättekul att få åka med i kaoset. Vi åkte till en botanisk trädgård som även hade ett zoo, men mycket till trädgård var det inte. Vi såg däremot en del djur som inte verkade ha det speciellt bra, så där stannade vi inte länge. Då gick vi och gjorde manikyr istället på en salong, kostade bara 40 kronor att få fina händer.

Med våra manikyrerade naglar gick vi ut på stan igen och strosade runt i de finare delarna av staden. Där både Louis Vitton och Gucci skulle öppna inom kort, de finns överallt. Nu var det dags för ett annat tips från vår reseguide, en juicebar som hade underbara smoothies! Jag som älskar fruktsmoothies var jätteglad, jag provade en med mango i och vi alla önskade att vi hade tid att komma tillbaka.

På kvällen hade vi bokat bord på restaurangen som vi besökte på fredagen där maten var helt underbar. De har de bästa vårrullarna jag någonsin ätit. Allt annat var också jättegott, vietnamesisk mat är min nya favorit. Vi åt trerättersmiddag och vin och jag betalade bara 50 kronor för mitt, känns så skönt att kunna gå på restaurang och unna sig vad som helst utan att behöva oroa sig över priset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0