Lunar New Year

Jag träffade Sara igår för att äta middag, som vi misstänkte så hade det hawker centre vi hade tänkt gå till stängt eftersom det var holidays. Då begav vi oss till min favorit det marokanska stället i Arab qurters. Även en favorit till Sara eftersom hon också bodde på Sleepy Sam's (hon flyttade in samma dag som jag flyttade ut) som ligger mitt emot. De som äger restaurangen känner igen oss varje gång vi kommer dit, de är så trevliga. Sen började vi gå mot Chinatown, men vi gjorde ett efterrätts stopp på Italienska restaurangen i Boat Quay för att äta god sorbet.


I Chinatown hände det inte så mycket förutom att det var proppat med folk. Vi orkade inte vara kvar där så vi fortsatte mot en park vid Esplanades (en konsert och teater hall, där vi ska se Phantom of the Opera i april). Där var det livat med pyntningar och dekorationer av alla möjliga slag.


Efter det lyckades jag hitta Simone som jag inte träffat på evigheter, som jag bodde med första veckan på Sleepy Sam's. Vi strosade runt lite med hennes kompisar från hennes universitet här i Singapore. Det var kul att träffa lite nytt folk och sedan satte vi oss ner vid vattnet för att vänta på fyrverkerierna vid tolvslaget. Fyrverkerierna var väl som de brukar vara, jättefina men egentligen inget speciellt. Gulligt var det dock att de hade fyrverkerier som blev hjärtan. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0