Ännu en kulinarisk upplevelse

Eller inte.

Min buddy bjöd med oss på middag med hennes tre vänner från Singapore och en från Australien som är på genomresa. Det blev ett besök på en restaurang på Mushroom Pot. Namnet på restaurangen kanske skulle ha gjort mig lite vaksam, eftersom jag inte gillar svamp. Dessutom när man äter kinseisk mat beställer man in många olika slags rätter och äter lite av varje, så att man får smaka många olika rätter. Så var det även denna gång.

Nu blev det en slags soppa där de hälde i alla möjliga slags svampar och skaldjur. Jag som varken gillar svamp eller skaldjur. Verkligen lyckat. Men det var trevligt i alla fall. Dessutom bjöd Sock Chiu på maten för hon hade något erbjudande. Vi verkar inte ha någon tur med kinesisk mat. Annika tappade dessutom aptiten när de råa (men döda) räkorna lades i grytan, för allting kokades på bordet.




Kommentarer
Postat av: Brith-Marie

Hej Karin!
Kul att hitta den här bloggen. Jag är inte van att blogga så nu skriver jag i den här rutan. Jag har skummat igenom lite av allt du skriver och förstår att du lever livet. Det är en helt annan värld än vad vi är vana med här hemma i kalla mörka Sverige.
Det såg inget fräscht ut med levande räkor.
Nu ska jag gå och köpa blöjor som jag ska gå hem till Rebecca och hennes bebis med. Vi har ju ca 20- här nu så det är lite för kallt för Felicia att vara ute.
Ha det så bra Karin, vi hörs en anna dag!
Kramar från faster

2007-01-23 @ 16:42:13
Postat av: Far

Hej Carin!
Kul att du är flitig att skriva om dina olika upplevelser.
Du får väl förlåta din gamla faster som inte heller har det så lätt att stava rätt på äldre dar.
Vi har en liten köldperiod nu med c:a 10 minusgrader och 20 cm snö som kom i helgen. Friskt & skönt!
Puss & Kram!

2007-01-23 @ 20:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0