Stressig onsdag

Igår var det en lång dag. Hade lektion på morgonen, 8.30-11.45 och sen igen kl 15.30-18.45. Så det var bara att gå upp tidigt och bege sig till skolan, mellan lektionerna satt jag och Annika i biblioteket och försökte läsa. Men det gick väldigt segt, blev så trött efter lunch.


Här sitter vi på biblioteket och försöker läsa lite. Jag läser lite i min bok The globalization of world politics för kursen med samma namn.

Eftermiddagslektionen gick bra ändå, piggnade till lite sen dessutom var det inte så mycket föreläsning. Var en del diskussioner och sådant så det var rätt skönt. Efter att lektionerna var slut så åt vi middag på skolan klockan 19. Vi var lite stressade eftersom vi skulle till en förfest 20.30, vi skulle ju inte hinna vara i tid men ville inte bli alltför sena. Det var nämligen Marcs födelsedag och vi hade lovat att ta med oss våra högtalare. Så det var bara att åka hem, byta om och göra sig i ordning lite snabbt. Det blev lite folk på förfesten, lärde känna lite folk lite bättre som vi inte pratat så mycket med. Bl a två killar från Österrike och svenska Sara. Efter förfesten bar det såklart av ut på stan eftersom det var ladies night, billigt och bra. =) Det blev Dbl O även denna onsdag, får nog prova på något annat ställe nästa gång.


1) Marcs födelsedag. Thorben, Andrea, Michael, Marc, Antonia, jag och Annika. 2) Här är vi på Dbl O, jag, Annika, Christoph, Michael, Andrea och Marc.


Men det blev en rätt tidig kväll, vi gick vid två (relativt tidigt i alla fall eftersom de stänger tre =) ). Jag var trött eftersom jag hade varit vaken sedan klockan sju och blev lite trött i ryggen. Dessutom skulle ju Annika upp klockan sju nästa dag för en tidig lektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0