Tillbaka till vårt område

Eftersom det idag var söndag och en sista ledig dag inna plugget börjar igen tänkte vi att vi måste utnyttja den. Vi tänkte ta en tur på svenska fartyget men de hade inga visningar för allmänheten idag. Så det fick bli lite shopping på Vivo City istället, Singapores största köpcentrum. Till min förvåning lyckades jag hitta ett par skor i storlek 40 som jag gillade! Det verkar näst intill omöjligt att hitta skor i så stor storlek.

Sen bar det av tillbaka till våra gamla hoods, Bugis, där vi bodde den första veckan. Det har blivit lite av ett favoritställe eftersom det verkar vara ett lite mer avslappnat område. Var tvungen att introducera Annika för en favorit matställe som har indisk mat, Zam Zam. Vi åt murtubak som är en slags pannkaka med ägg och lök i som bas, sen valde vi att ha curry kyckling i. Riktigt gott är det.


Här äter jag murtubak på indiska restaurangen. Här i värmen gäller det att dricka mycket och vi älskar de olika färska fruktjuicerna som går att köpa här. Idag blev det en underbar mango juice, gjord på färsk mango för bara 15 kronor. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0