Vilket regn!

Idag var det inget solsken som lockade mig till poolen för sol och bad. Igår önskade jag det så jag kunde ta ett skönt dopp i poolen. Kanske var det lika bra att det var grått väder, så att jag kunde koncentrera mig lite mer på att plugga det jag inte gjorde igår.

Vid lunch gick vi ut och skulle kolla upp ett hawker store, ett slags food court utomhus. Där det finns alla slags maträtter att välja bland för ca 2-5 dollar (10-25 kr). Var helt okej, skönt att ha ett sådant matställe rätt nära så man slipper laga mat hemma ifall man är lat. Farligt nog ligger McDonalds nära vårt hus och de har hemkörning för en avgift på 10 kr. =)

Efter det åkte vi och handlade lite mat, men på tillbaka vägen i bussen började det regna ordentligt! Jag går inte utanför dörren utan mitt paraply, men gånger som denna så hjälper inte ett paraply för att det regnar så mycket. Det jobbiga var att vi är tvungna att gå 5-10 min från just den busshållplatsen och det öste verkligen ner. Så vi bestämde oss för att ta en taxi för bara några kvarter hem. Underbart när det är så billigt. =)

Hade lite otur dock, för när jag stod under tak vid busshållplatsen, ca 3 m från där bilarna körde förbi. Kommer det en lastbil och jag får en enorm dusch över mig! Mina byxor blev totalt blöta! Nu vet vi att vi behöver gå längre bort än 3 meter från vägen...


Här kan ni se mig i genomblöta kläder! Första bilden visar hur det såg ut från våran lägenhet när vi kom hem. Helt grått och vi kan inte så långt, byggnaderna i stan går inte att se. Sista bilden togs häromdan då det även då var lite oväder, men då kunde vi ändå se längre trots de gråa molnen.

Kommentarer
Postat av: Lillesyster

Vilket regn!
Dusch av lastbil låter inte kul, men du såg kul ut ;)
SÖT

2007-01-20 @ 18:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0