Båttur

Efter tempelbesöken, som jag för övrigt gjorde med svenska Sara och Sofie, åkte vi på en båttur genom Bangkoks kanaler. Det var kul att få åka lite båt och se hur det ser ut, hur ett jätte fint hus kan vara byggt bredvid ett ruckel. Det blev även ett stop på en snakefarm. De hade väl inte så jätte mycket att titta på, en del djur hade de i alla fall. Lägg märke till bilden i högra hörnet. Det hängde folk där som höll på att tvätta fönsterna, vilket jobb!



På kvällen åt vi middag på Khao san road, det var där jag bodde. Khao san road är en gata full med backpackers och affärer och stånd längs med hela gatan. På kvällarna är det fullt med turister som sitter vid restaurangerna och äter eller shoppar bland stånden. Jag tyckte det var ett rätt skönt ställe, visst det är väldigt turistigt, men samtidigt är det en skön stämning där. När jag var ensam var det kul att sitta på en restaurang och läsa en bok eller bara titta på folk. Jätte goda roti sålde de där, som man kunde få med bananer och choklad. Mums. Men vi hoppade över de friterade insekterna...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser väldigt härligt ut! Väldigt!

2007-03-03 @ 15:07:31
URL: http://mibi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0