Shopping och god mat i Bangkok

Till helgen i Bangkok fick jag sällskap av Antonia, Mareen och Annie som kom in till staden igen. Nu blev det såklart lite mer shopping. Jag lyckades hitta Habitat som är en favorit bland inredningsaffärer, som tyvärr inte finns i Sverige. Jag har alltid velat ha svarta vinglas och lite andra modeller, de såldes på rea där för bara 18kr/st. Men köpte dem inte, hur skulle jag få med mig dom hem när jag redan har så mycket. Shopping på MBK blev det, ett köpcentrum med mycket billig shopping.



Thailändsk mat är underbart gott. Har varit lite besviken på thaimaten här i Singapore, har inte riktigt hittat något jag tyckt jätte mycket om. Men i Bangkok smakade det såklart jättebra. Hittade äntligen mina thainudlar som jag åt i New York för några år sedan och inte riktigt hittat. Visste ju inte heller vad de hette. Det är i alla fall breda risnudlar, som är som stora plattor och rullas ihop och sedan skärs. De nudlarna med grönsaker och kanske kyckling är jättegott. Mango sticky rice till efterrätt är riktigt gott. Älskar verkligen mango, hur ska jag klara mig utan när jag kommer hem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0